بانك پر تبليغ كدامند؟

۱۳ بازديد

 

مطالعه و بررســي بانك هــا از منظر مصرف كننده و تبليغات آگهي رايگان نشــان مي دهد كه طي ۱۲ ماه گذشته جمعيت بالاي ۱۵ سال ساكن ۱۷ مركز استان ۷۵ درصد مراجعه حضوري به بانك ها داشته اند. همچنيــن ۳۶ درصد مــردم از خدمــات بانكداري الكترونيك اســتفاده كرده اند. براساس پژوهشي كه در آن آگهي رايگان تبليغات مجلالت، روزنامه ها و تلويزيوني بدون تخفيفات زماني مدنظر قــرار گرفته، واريز و دريافت وجه با ۵۷ درصد بيشــترين عامل مراجعه حضوري افراد به بانك ها بوده اســت. هدف ۳۲ درصد افراد از مراجعه به بانــك انتقال وجه و ۲۰ درصد نيز افتتاح حساب  آگهي رايگان بوده است. همچنين ۱۱ درصد افراد به دليل اطلاع يابي از موجودي حســاب بــه بانك ها مراجعه كرده انــد. ۲۱ درصد نيز براي انجام ســاير خدمات به بانك هــا مراجعه حضوري داشــته اند. بانك هاي غيردولتي آگهي رايگان تجاري ۷۰ درصد در بين مراجعين بانكي نفوذ دارند، همچنين نفوذ بانك هاي دولتي تجاري در بين مراجعين ۳۷ درصد و بانكهاي دولتي تخصصي و توسعهاي ۱۹ درصد است. موسسات مالي و اعتباري نيز بــا ۴ درصد كمترين نفــوذ را در بين مراجعين داشته اند. مطالعه عوامل مهم در انتخاب بانك ها نشان مي دهد كه گستره خدمات مهمترين عامل در انتخاب آگهي رايگان يك بانك است. پس از گستره آگهي رايگان  خدمات كه ۲۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده اســت، شهرت و سابقه بانك با ۱۹ درصد، دسترســي راحــت با ۱۳ درصد، كيفيت خدمات رساني با ۱۲ درصد، تجربه گذشته و توصيه ديگران با ۱۰ درصد و تبليغات با ۴ درصد آرا ديگر عوامل مهم در انتخاب يك بانك توسط مشتريان هستند. در بخش ديگري از پژوهش صورت گرفته، مجموعه ۳۶ بانك و موسسه داراي فعاليت تبليغاتي در نشريات و تلويزيون بوده اند و ۹۹ درصد از هزينه تبليغات بانك ها در تلويزيون صرف شده است كه از اين ميزان بانك ها بيشــترين بودجه تبليغاتي را در زمستان صرف كرده اند. در تقسيم بندي هزينه تبليغات براساس نوع بانك مطالعات نشــان ميدهد كه آگهي رايگان بانك هــاي غير دولتي تجاري با ســهم ۸۲ درصدي از كل هزينه بيشترين تبليغات را انجام داده اند. موسسات اعتباري ۱۴ درصد، آگهي رايگان بانك هاي دولتي تجاري ۲ درصد و بانك هاي دولتي تخصصي و توسعه اي يك درصد از مجموع كل هزينه تبليغات را به خود اختصاص داده اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.