قدرتمند ترين كلمات در فروش و تبليغات

۱۲ بازديد

 

در دهه هاي گذشــته تبليغات دچار تحولات عمدهاي شــده اســت اما برخي از كلمات همانند گذشته قدرت و نفوذ زيادي دارند. گروه روانشناسي دانشــكاه ييل كلمات متعددي را در زبان انگليسي بررسي نموده و به اين نتيجه رسيد كه ده كلمه داراي بيشترين قدرت و تاثيرگذاري بخصوص در آگهي رايگان و فروش هستند. آگهي رايگان استفاده از اين كلمات در كمپين ها منجر به افزايش تاثيرگذاري آنها خواهد شــد. در اين مطلب اين ده كلمه را مرور ميكنيم. 10- جديد (تازه): همه ما از امور جديد اســتقبال مي كنيم، حتي اگر واقعا جديد نباشــند. ما به دنبال خودروهاي جديد، لباس هاي جديد، كفش هاي جديد، و طعمها و بوهاي جديد هستيم و حاضريم بابت آن پول بدهيم. ۹ -صرفه جويي: آيا كســي آگهي رايگان هســت كــه بدنبال صرفه جويي در هزينه و زمان نباشــد؟ صرفه جويي در هزينه ها كاري اســت كه ۹۹ درصد از ما به دنبال انجام آن هســتيم حتي اغلب ثروتمندان نيز بدنبال رســيدن به اين هدف هستند. اگر مي توانيد به افراد جديد كمك كنيد كه در هزينه هاي خود صرفه جويي آن را اعلام كنيد. 8- امنيــت (امن): يكي از مهمترين انتظارات ما از كالاها و خدمات، امنيت آگهي رايگان است. همه ي ما دوست داريم اطمينان حاصل كنيم كه در حوزهي امني ســرمايه گذاري كرده ايم و يا اينكه اسباب بازي هاي آگهي رايگان فرزندانمان بالاترين استانداردهاي امنيتي را دارند. در كاربرد اين كلمه بايد دقت داشته باشيد، گاهي اوقات استفاده از كلمه ي امن يا امنيت چندان مناسب نيست. به عنوان مثال؛ نمي توانيد بگوئيد خوردن اين ساندويچ كامال امن است. 7- ثابت شــده: بايد به مشتريان خود ثابت كنيد كه برند شما همان چيزي است كه آنها به دنبال آن هستند. به عنوان مثال، يك شركت توليدكننده آگهي رايگان مواد غذايــي ادعا نمود كه از هر ۱۰نفر، ۸۸ نفر مي گويند كه غذاي اين شركت را ترجيح مي دهند. هشت از ده نفر، عدد بزرگي اســت و راه خوبي براي ثابت كردن اســت. بنابراين تنها مورد كيفيت و مزاياي محصول خود حرف نزنيد، آن را ثابت كنيد. 6- عشق: اين آگهي رايگان كلمه بار احساسي قدرتمندي دارد، اما بايد در كاربرد آن دقت كنيد. شما مي توانيد بگوييد عاشق بوي عطر... خواهيد شد، اما شايد نتوانيد بگوئيد بي درنگ عاشق دمپايي... خواهيد شد. چون دمپايي چيزي نيست كه افراد عاشق آن شوند. 5- كشف: كشف آگهي رايگان موارد تازه همواره براي افراد جذاب و هيجان انگيز است. بنابر اين، اگر در تبليغات به آنها تلقين كنيد كه آنها با خريد محصول شما به كشف تازهاي دســت مي يابند. تا حد زيادي در جذب آنها موفق شده ايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.